All Categories
Featured
Table of Contents
Om deze klussen minder intimiderend te maken, maak je ze kleiner: Grote projecten schrikken af. Je stelt ze dan ook vaak uit. Door je projecten echter in kleinere stukken te hakken (in taken), maak je het behapbaar. canon all-in-one printers izegem. Uitvoerbaar. Minder intimiderend. Hiervoor zul je de twee wel moeten kunnen onderscheiden: Een project is in feite alles dat uit meer dan één taak bestaat
Denk aan het ontwerpen van een nieuwe website. Een taak is iets dat je moet doen om een project uit te voeren of af te ronden. De bouwstenen, zeg maar. canon all-in-one printers izegem. Denk aan het kiezen van een sitenaam of het kiezen van een nieuwe lay-out. Zodra je het verschil en de definitie kent, wordt plannen en organiseren een stuk eenvoudiger
Dit helpt je bepalen hoe het project er afgerond uitziet, welke taken je moet uitvoeren om dat resultaat te bereiken, en hoeveel tijd jou dit kost - canon all-in-one printers izegem. Neem daarom je project erbij. Bepaal de afgeronde toestand (hoe ziet het gewenste eindresultaat eruit?). Bepaal de deadline (wanneer wil je dit af hebben?) Noteer welke concrete stappen je hiervoor moet nemen (wat moet je doen?), hoe lang dit per stap duurt en wie er verantwoordelijk voor is
En hoe je nou die afgeronde toestand of concrete stappen nou bepaalt? Zo: Door goed na te denken over hoe een project er afgerond uitziet werk je gericht en efficiënt. Canon groot formaat printers brugge. Bepaal daarom eerst bij ieder project het einddoel: wat moet jij bereiken en voor wanneer? Waar ligt de eindstreep? Bijvoorbeeld: “vóór 16 april moet de website live staan.” Bepaal daarnaast wat voor jou ‘succesvol afgerond’ betekent
Bijvoorbeeld: “Het project is afgerond zodra de site bereikbaar is. Het verder opleuken door middel van grafisch ontwerp is niet mijn verantwoordelijkheid (canon all-in-one printers izegem).” Jouw project bestaat nu uit grove hoofdlijnen. Vul deze aan met kleine tussenstappen, met taken. Zo krijgt je project steeds meer vorm en is daadwerkelijk starten niet meer zo angstaanjagend als eerst
Het regelen van die domeinnaam? Brainstormen over een aantal goede namen op een stuk papier zou een goede eerste stap zijn. Schrijf dat op. Begin dáár mee. Zodra je intimiderende projecten hebt omgezet in concrete, uitvoerbare taken denk je na over het uitvoeren ervan: welke hebben voorrang, en moet jij dat überhaupt wel doen (of kun je het ook uitbesteden)? Door taken in te delen in de zogenaamde ‘Eisenhower Matrix’ krijg je dat inzicht: Wil je een werkelijk productieve thuiswerkdag, -week of -maand tegemoet gaan, houd je dan zoveel mogelijk bezig met zaken die belangrijk en/of dringend zijn.
Om nou te bepalen welke taken dit zijn, gebruik je de Eisenhower Matrix; een overzichtelijk model dat jou helpt je prioriteiten te bepalen (canon all-in-one printers izegem). Wat het je leert? Dat jij je zoveel mogelijk moet richten op de taken die je in de bovenste twee vakken plaatst: taken die belangrijk, dan wel niet dringend zijn
En vooral dat laatste is belangrijk nu je thuis werkt: Juist bij werken op afstand heb je wellicht de neiging om taken toch maar alleen op te pakken (canon all-in-one printers izegem). Accepteer ook dat je niet alles alleen hoeft te doen. Sterker nog, het is ook niet mogelijk om alles zelf te doen en dat is oké
Op die manier kun jij je bezighouden met wat werkelijk belangrijk voor jou is. Of en hoe je delegeert, lees je hier. Weet wel dat ongeacht of je een taak nu zelf uitvoert, delegeert of schrapt je altijd realistisch blijft. All-in-one printers brugge. Verkeerde of te hoge verwachtingen rondom je project werken namelijk teleurstelling en uitstelgedrag in de hand
Het is daarom verstandig om rekening te houden met knelpunten en obstakels (canon all-in-one printers izegem). Plan niet te krap en gun jezelf daarom iets meer tijd; zo’n 20% extra. Door daarnaast wekelijks even de tijd te nemen om alles even door te spitten, blijf je on track: Neem aan het eind van je werkweek de tijd om alles opnieuw op een rijtje te zetten, met een wekelijkse reflectie
Neem je takenmanager erbij en check hoe het met je taken staat. canon all-in-one printers izegem. Zijn er nog notities die je moet verwerken? En je mailbox, is die leeg? Controleer ook of je agenda klopt, zowel met terugwerkende kracht als met de afspraken die voor volgende week gepland staan. Wat worden volgende week je prioriteiten? — in deze video gaan we er verder op in
Klussen en afspraken in je hoofd bewaren, daar doen we niet aan. Niet alleen omdat het onnodig veel stress oplevert, een gebrek aan overzicht voorkomt ook dat jij je met de juiste dingen bezighoudt. Pak het daarom slimmer aan: Werken vanuit huis gaat je een stuk makkelijk af wanneer je overzicht hebt en weet over welke projecten of taken jij je vandaag moet buigen.
En daar heb je slechts twee tools voor nodig: Een agenda — een plek waar je alles bewaart dat tijdsgebonden is - canon all-in-one printers izegem. Afspraken bijvoorbeeld, reistijden of klussen waar je langer dan een half uur mee bezig bent. Een takenmanager — een ‘to do’-lijst waar je al je taken bewaart, maar ook zaken die je bijvoorbeeld nog met iemand wil bespreken
Geen losse vellen papier, geen post-its op de hoek van je scherm, maar één overzichtelijk systeem. Daarin geef je alles een plek: Alle taken die jij moet uitvoeren plan je in. Bepalen of het in je takenmanager of in je agenda hoort is heel simpel: Kleine taken die je binnen 30 minuten kunt uitvoeren plaats je in je takenmanager.
En afspraken dan? Nou, hier: De plek waar je al je afspraken en grote taken bewaart: je agenda Deze nauwkeurig en overzichtelijk inrichten helpt je niet alleen een productieve thuiswerkdag tegemoet te gaan, het zorgt er ook voor dat je transparant naar je leidinggevende toe kunt zijn - canon all-in-one printers izegem. Hoe richt je ‘m in? Nou, niet te losjes, maar ook niet zo strikt volgepland dat er geen ruimte meer is voor ad hoc klussen
Een paar tips voor thuiswerken: Werk met blokken van 15 minuten - canon all-in-one printers izegem. Plan taken die jij moet uitvoeren in, maar ook zeker afspraken met anderen. Pauzes? Ook die geef je aan. Gebruik je jouw agenda ook privé rooster dan niet alleen je werktaken in, maar geef ook zeker privé-activiteiten, sociale evenementen en tijd voor jezelf een plekje
Lekker overzichtelijk en zo zie je waar jouw tijd is in gaan zitten. canon all-in-one printers izegem. Voeg daarnaast nog twee andere handige tools (een ‘1 op 1’-lijst en een ‘wachten op’-lijst) toe en je time management systeem is compleet: Nu je thuiswerkt kun je niet zomaar even een collega aan de mouw trekken
Indien je hem of haar dan spreekt tijdens een online meeting haal je de onderwerpen aan. Canon imageRUNNER aalst. Het probleem is echter: waar bewaar je die bespreekpunten, zonder dat je ze vergeet of verliest? Simpel: op je ‘1 op 1’-lijst — een verzamellijst van alles dat je nog tegen iemand wil aanhouden of wil vragen
En waar je die lijst het beste bewaart? In je takenmanager - canon all-in-one printers izegem. Zo loopt je time management systeem naadloos in elkaar over (canon all-in-one printers izegem). Een ander handig lijstje dat niet mag ontbreken in je time management systeem is een ‘wachten op’-lijst (canon all-in-one printers izegem) — een plek waar je overzichtelijk bijhoudt welke projecten of taken nog on hold staan
Latest Posts
3d Printer Bambu Lab
Resin Printer
Thermische Printer Nadelen