Table of Contents
Wij adviseren om maximaal 3-4 inhoudelijke content links per week te realiseren (Linkbuilding voorbeeld).
Iedere goede link telt, maar de vorm en inhoud van je website is net zo belangrijk voor je zoekresultaten In de beginjaren van Google was Page, Rank (uitgevonden door Larry Page) het belangrijkste criterium om de waarde van de website vast te stellen: Hoe meer Page, Rank je website had, hoe hoger hij terechtkwam in de organische zoekresultaten van Google, voor een relevante zoekopdracht. linkbuilding wikipedia.
Inmiddels zijn er een paar updates geweest van het Google-algoritme, – ‘Panda’ en ‘Penguin’ – en tegenwoordig houdt Google vooral rekening met de kwaliteit van de links en minder met de kwantiteit. Een heel ander verhaal dus. Staat je website in de top 30 van Google maar wil je hem helemaal bovenaan krijgen? Dat kan dankzij Keyboost.
Als ze komen van betrouwbare, waardevolle sites, beschouwt Google ze als aanbevelingen. En die vindt de zoekmachine belangrijk: hoe hoog Google je website inschat, wordt voor 50% bepaald door de vorm en inhoud ervan, voor de andere 50% kijkt Google naar links. ‘Help, er bestaan slechte links naar mijn website! Kan ik daar wat aan doen’ Als website-eigenaar heb je maar in beperkte mate controle over de backlinks - Hoe doe je aan linkbuilding?.
Maar dat betekent niet dat Google je website onherroepelijk lager inschat. Er bestaan aardig wat misverstanden over de straffen van Google in verband met backlinks. De zoekmachine zal een website die een backlink ontvangt van een domein of website met lage waarde niet onmiddellijk straffen. Google negeert die links gewoon, ook al omdat de zoekmachine niet objectief kan vaststellen of die backlinks er ongevraagd staan of aangekocht zijn.
Als je website overdreven veel ‘verdachte’ links heeft, reageert Google met een waarschuwing via Google Webmaster, met de vraag om die links te laten verwijderen of te disavowen (af te wijzen). Zoekmachine optimalisatie bureau. Je krijgt altijd de kans om het nodige te doen en daarna een aanvraag in te dienen om je website opnieuw te evalueren - linkbuilding spanje.
Zoals gezegd dienen die dan relevant te zijn en afkomstig van sites met een hoge waardering door Google. Als je hierover twijfelt, hanteer dan de volgende criteria om te bepalen of een inkomende link van slechte kwaliteit is. Een backlink is van slechte kwaliteit: Als je ze niet snel kunt laten aanpassen omdat jij of je linkbuildingbureau niet rechtstreeks contact heeft met de betreffende sites; Als je ze tegen een laag bedrag in grote hoeveelheden kunt aanschaffen; Als ze afkomstig zijn uit landen die jij met je website helemaal niet bedient; Als de websites uit een heel andere markt komen dan die waarin jij opereert.
Google Search Console doet het nog het beste, maar ook die tool loopt vaak een paar maanden achter de feiten aan - artikel linkbuilding (Zoekmachine positionering). Verschillende soorten backlinks hebben een verschillende waarde Vaak bestaat een backlink naar je website uit een stukje tekst, de ankertekst. Aan de hand van die tekst schat Google in hoe waardevol de link is.
Zorg voor verschillende soorten ankerteksten in je linkprofiel De ankertekst is de tekst waar de link in staat. Er zijn verschillende soorten ankerteksten: Een ankertekst waarin het exacte zoekwoord is geplaatst. Dit artikel gaat bijvoorbeeld over ‘backlinks kopen’. Een ankertekst met het exacte zoekwoord zou dan ook zijn: backlinks kopen.
Dat vindt Google al snel verdacht. Een tekst waarin het zoekwoord gedeeltelijk terugkomt. In ons voorbeeld zou dat zijn: de nadelen van backlinks kopen Een algemene ankertekst: meer informatie, of lees meer. Een tekst met een woord dat is gerelateerd aan het zoekwoord: inkomende links aanschaffen Een link met een merknaam erin: Keyboost Een link zonder echte tekst, bijvoorbeeld Een afbeelding met een link waarin het zoekwoord is verwerkt.
Het kost tenslotte tijd om de verschillende links te maken en te plaatsen. Anders dan bij de aankoop van backlinks. Daar wordt meestal weinig tijd besteed aan linkteksten of een natuurlijk linkprofiel. Ankerteksten met een exacte zoekwoordmatch: voor- en nadelen Hierbij komt de tekst van de backlink precies overeen met het zoekwoord waarvoor die specifieke webpagina of landingspagina geoptimaliseerd is.
Ooit was het veelvuldig plaatsen van dit soort backlinks een ‘black hat’-techniek om een bepaalde webpagina goed te laten scoren voor een bepaald zoekwoord - beste linkbuilding bureau. Dat maakt het voor Google gemakkelijk om te beoordelen: als de ankertekst van te veel – of nog erger, van alle – links van andere websites precies overeenkomt met een bepaald zoekwoord, is er zeker wat aan de hand.
Ankerteksten met een gedeeltelijke zoekwoordmatch, een natuurlijke techniek maar overdrijf het niet Als je webpagina geoptimaliseerd is voor het keyword ‘backlinks’, zijn mogelijke voorbeelden van deze ankerteksten: ‘Voordelen van backlinks’. ‘Meer bezoekers dankzij backlinks’, ‘Goede links via Keyboost’ of langere ankerteksten zoals ‘Een betere positie in Google dankzij een slim gebruik van backlinks’.
Maar ook hier geldt: Als er te vaak zoekwoorden in de links opduiken vindt Google het even verdacht als overmatig gebruik van die zoekwoorden op je eigen webpagina’s (‘keyword stuffing’). Zoekwoordgerelateerde ankerteksten: synoniemen en verwante keywords Dit zijn er met synoniemen van het zoekwoord waarvoor je landingspagina is geoptimaliseerd en eraan gerelateerde woorden.
Vind door een zoekwoordanalyse uit welke gerelateerde woorden op jouw zoekwoord van toepassing zijn. Generieke links (links die op zichzelf weinig inhoud hebben) ‘Klik hier’, ‘Lees hier meer’, ‘Meer info’ enz. linkbuilding guide. In de meeste tips over het schrijven van goede webcontent word aanbevolen dit soort nietszeggende links te vermijden en altijd relevante ankerteksten te gebruiken.
Voor menselijke gebruikers kunnen die links geoptimaliseerd worden zonder dat het generieke karakter verloren gaat: ‘Klik hier voor tips over backlinks’, ‘Meer info over goede backlinks’ Naakte links (meest eenvoudige en natuurlijke links, in de vorm van url’s) Deze backlinks staan in de vorm van een URL of internetadres: ‘https://www - tips linkbuilding.
Een paar speciale links, afbeeldingen en interne links Een afbeelding gebruiken als link: kan er goed uitzien maar heeft voor Google weinig betekenis zonder alt-informatie in de image-tag het is mogelijk om van een afbeelding een link te maken, dus ook een backlink. Google en andere zoekmachines kunnen een afbeelding niet ‘zien’ en weten niet hoe relevant die is voor de externe pagina, noch voor de bestemmingspagina.
Die alt-informatie is daarom ook te beschouwen als de ankertekst van een link of een backlink. Interne links: verwijs mensen door naar de juiste plaats op je eigen website, dan blijven ze er langer en raken ze meer overtuigd Backlinks zijn links van andere websites naar jouw website, interne links zijn links van je eigen website naar andere webpagina’s binnen je website.
Ook de ankertekst van interne links is belangrijk. Voor meer informatie hierover: maak gebruik van de gratis analyse per dag via de SEO Page Optimizer: Vind je het verzamelen van links een te moeilijke en tijdrovende inspanning? Doe dan een beroep op Keyboost. Probeer gratis uit wat Keyboost voor je website kan betekenen en vraag de gratis Keyboost-test aan.
Stel jezelf de volgende vragen bij het beoordelen van links: Zijn de links relevant? Komen ze van websites die een verband houden met de content van mijn website of webshop? Als er alleen maar links naar je website komen van websites die niets met je bedrijf of vakgebied te maken hebben of waarvan de content totaal geen verband houdt met de content van je website of van de webpagina ervan waarnaar gelinkt wordt, dan heeft het algoritme van Google dat vroeg in de gaten (Linkbuilding tips voor beter resultaat).
De links van andere websites naar de jouwe bestaan in het ideale geval uit een goede mix van verschillende soorten ankerteksten. Dat zorgt voor een natuurlijk linkprofiel. Het is sowieso een goed idee om zuinig te zijn met links die precies het zoekwoord bevatten waarvoor je website of landingspagina geoptimaliseerd is, omdat Google wantrouwig staat tegenover die situatie.
Hoe goed is de reputatie van de website die naar mijn site linkt? Dit vindt Google heel belangrijk. De zoekmachine kijkt naar de reputatie van de webpagina (niet per se van de hele website, maar er is wel een verband) met daarop de backlink naar je website. Als de webpagina met de inkomende link een sterke reputatie heeft, is de link naar je website van hoge waarde - linkbuilding google.
Tegenwoordig houdt Google met een heleboel andere factoren rekening – en maakt die factoren niet bekend. Er zijn services op het internet die een indicatie geven van de reputatie van webpagina’s, bijvoorbeeld Majestic SEO. linkbuilding google. Ook de Webmaster Tool van Google is een prima hulpmiddel om te weten te komen welke websites met een minder goede reputatie links plaatsen naar je website.
More from Aannemers Eindhoven, B2C bedrijven Eindhoven
Table of Contents
Latest Posts
Export Auto Sales
Mobilhome Huren Rijbewijs B
Elektrische Auto Verkopen
All Categories
Navigation
Latest Posts
Export Auto Sales
Mobilhome Huren Rijbewijs B
Elektrische Auto Verkopen